brand

Șeful Ineos Automotive avertizează că strategia UE axată exclusiv pe vehiculele electrice până în 2035 este sortită eșecului

Șeful Ineos Automotive avertizează că strategia UE axată exclusiv pe vehiculele electrice până în 2035 este sortită eșecului

Dezbaterea privind viitorul mobilității continuă să provoace controverse în industria auto, iar șefa Ineos Automotive, Lynn Calder, a adus recent o perspectivă provocatoare asupra planurilor Uniunii Europene de a interzice vânzarea de mașini noi cu motoare cu ardere internă începând cu 2035. Calder susține că o strategie unilaterală axată pe electrificare este destinată să eșueze, pledând în schimb pentru o abordare multi-combustibil.

În timp ce mulți producători auto își accelerează planurile de trecere la vehiculele electrice (EV), pentru a se alinia la obiectivele climatice ale UE, Calder atrage atenția asupra unor potențiale deficiențe ale acestei strategii. Ea consideră că, prin susținerea unui singur cal de bătaie - electrificarea - Europa riscă să eșueze în tranziția sa către o mobilitate durabilă.

În loc să dicteze o singură direcție tehnologică, Calder îndeamnă guvernele să ia în considerare o strategie multi-combustibil. Această abordare ar oferi consumatorilor mai multă flexibilitate și ar putea facilita o tranziție mai lină către obiectivele de emisii zero.

"Ceea ce încercăm să discutăm astăzi este ca guvernul să ia în considerare o strategie multi-combustibil, nu să dicteze care ar trebui să fie strategia tehnologică", a declarat Calder pentru jurnaliști într-un centru de testare a vehiculelor la aproximativ 80 de kilometri nord de Londra.

Scepticismul exprimat de Calder nu este singular în industrie. În ianuarie, directorul financiar al Porsche, Lutz Meschke, a sugerat că planul Europei de a interzice vânzarea de mașini noi cu motoare cu ardere internă până în 2035 ar putea fi amânat, remarcând că "există multe discuții în prezent cu privire la sfârșitul motoarelor cu ardere internă".

De asemenea, Mercedes-Benz a programat o revizuire pentru 2025 pentru a evalua dacă cererea pentru vehiculele electrice este suficientă pentru a susține tranziția preconizată. Directorul financiar Harald Wilhelm a subliniat că, deși o scădere a comenzilor de EV-uri este îngrijorătoare, obiectivul rămâne trecerea la mobilitate electrică și neutralitate climatică.

În timp ce scepticismul privind strategia exclusiv electrică a UE crește, Ineos Automotive explorează alternative precum celulele de combustibil cu hidrogen. Compania a prezentat recent capabilitățile off-road și on-road ale unui prototip cu celule de combustibil cu hidrogen în SUV-ul său emblematic Grenadier.

Pamela Amann, inginerul-șef pentru propulsie alternativă de la Ineos Automotive, a declarat că ar cumpăra cu siguranță un Grenadier cu celule de combustibil cu hidrogen, dar doar dacă infrastructura de realimentare ar fi suficient de robustă.

O barieră majoră în calea adoptării pe scară largă a tehnologiilor alternative, cum ar fi celulele de combustibil cu hidrogen, este lipsa infrastructurii adecvate. Ineos a estimat că Regatul Unit ar avea nevoie de cel puțin 65 de stații de realimentare cu hidrogen, comparativ cu mai puțin de 20 în prezent.

În căutarea de soluții viabile pentru a atinge obiectivele de emisii zero, Calder a menționat că Ineos Automotive este deschisă la parteneriate cu alți producători auto care lucrează la propulsii cu hidrogen, cum ar fi Toyota și Hyundai.

Un scenariu pesimist prezentat de Calder implică o combinație de adoptare slabă a vehiculelor electrice, menținerea amenzilor pentru propulsiile non-EV și lipsa de opțiuni, ceea ce ar face mașinile prea scumpe și ar afecta grav competitivitatea Europei pe piața globală.

În plus, Calder a atras atenția asupra progresului rapid al Chinei în dezvoltarea tehnologiilor pentru celulele de combustibil cu hidrogen, avertizând că Europa riscă să rămână în urmă în această cursă tehnologică crucială.

În timp ce dezbaterea privind viitorul mobilității continuă să provoace controverse, vocea lui Calder subliniază importanța unei abordări echilibrate și deschise la mai multe opțiuni tehnologice. Prin luarea în considerare a unei strategii multi-combustibil, în loc de a se concentra exclusiv pe electrificare, industria auto ar putea găsi un echilibru între obiectivele de sustenabilitate, cerințele consumatorilor și competitivitatea globală.

Indiferent de direcția finală, este clar că tranziția către o mobilitate durabilă necesită o colaborare strânsă între producătorii auto, guverne și consumatori, pentru a găsi soluții viabile care să satisfacă nevoile tuturor părților implicate.